lørdag den 30. november 2013

Frem med kælken

Så står julen endnu engang for døren. Kælken hentes ned fra loftet, støves af, og pyntes med nisselandskab. Kælken fik jeg, da jeg var 5 år, og vi lige var flyttet i hus. Jeg husker tydeligt, hvordan den stod i sneen foran fordøren. Først da jeg var blevet 10 år, flyttede vi op i nærheden af en kælkebakke, og de mange efterfølgende vintre blev den brugt af min bror og jeg. Min far brugte den hver sommer, når han skulle klippe hæk. Så stod han i den rigtige højde.
Da vi flyttede til vores nuværende adresse for 11 år siden, hentede jeg den hertil. Vi bor nedenfor en stor kælkebakke, og nu var det så mine børns tur til at bruge den.
Men hele december måned, bruges den til nisselandskab. Sådan et har jeg nemlig ønsket mig hele mit liv. Så bindes der bro mellem barndom og voksenliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar