mandag den 23. februar 2015

Karate-søndag


Søndag var der besøg Henrik Sensei fra Skanderborg. Om formiddagen blev der undervist i Heian Sandan, Heian Yondan og Tekki Shodan i knap 2 timer. Det er altid rart at få gennemgået en kata af en anden person, for så bliver tingene fortalt på en anden måde. Karate bliver jo aldrig perfekt.

Jeg bryder mig ikke om at blive fotograferet. Straks kan jeg se, at jeg ser både træt og velnæret ud. Jeg er den eneste på billedet, der har afsluttet træning. De andre tilhører næste hold. Min gi er så også den eneste, der er gennemblødt af sved.

For de der ikke ved, hvad en kata er, kan jeg fortælle, at det er en serie med spark, slag og parader med en bestemt rytme. Herunder er der diagrammer af de 3 kata, vi brugte 2 timer på.


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar