søndag den 25. februar 2018

Hjemme igen

Lord Baden-Powell - Skive Kaserne
Hjemme igen efter 9 dages uddannelse. At træde ind af døren til alt det velkendte: Maden, der dufter på kogepladerne; vaskemaskinen, der kører; hunden, der er ved at gå ud af sit gode skind af begejstring; nystøvsuget hus m.m. - det forekommer mærkeligt. Lidt er der dog sket, mens jeg har været væk - muldvarpen er fanget. og hunden bed den ihjel. Sønnen har stynet træerne i alléen.

Inden jeg tog fra Skive besøgte jeg min søde svigermor, der desværre stadig ligger på korttidsplads og venter på, at der bliver plads til hende på et plejehjem. Med al den ventetid, der var i går, ville jeg gerne have besøgt hende, men det fik jeg ikke lov til. Det kunne jeg såmænd også sagtens gøre i dag, og i en prøvesituation som i går, kan jeg også godt forstå, at det ikke kan være anderledes.

Nu er det snart godnat. Det er slut med at ligge og snue til kl. 6.15 - i morgen truer en arbejdsuge og vækkeuret ringer igen kl. 4.50.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar