søndag den 16. september 2018

Pynt i teltet

Til vores sølvbryllupsfest, som vi holdte i et telt i form af havefest, ville jeg gerne pynte op med vimpler. I stedet for at købe færdige papirvimpler, ville jeg lave nogel i noget af det stof, som jeg liggende.

Jeg lavede en skabelon i kraftig papir i den størrelse, som jeg synes vimplen skulle have. Meningen er, at den skal foldes på midten.

Jeg fandt stof i 5 forskellige mønstre i matchende farver.


 Så er det bare at tegne op og klippe ud.

Når alt er klippet, skal rækkefølgen findes. Jeg fandt det nemmest at lave bunker, hvor stoffet var lagt i op i rækkefølge.

Jeg ville lave 8 guirlander med 34 vimpler på hver.



 I stedet for at sy, blev de limet på snor. 

Så var det bare at hænge op.

Sådan blev det endelige resultat. Jeg var meget tilfreds.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar