torsdag den 14. maj 2020

Corona assistance

Pt. tales og skrives der en del om, at der ikke er hænder nok ifm Covid-19 test. Jeg er bioanalytiker. Jeg har tilbudt min hjælp som Corona-assistance-vikar gennem Region Midt. Jeg har et deltidsjob, og har tidligt fri hver dag. Jeg tænkte, at jeg kunne hjælpe efter kl. 15 i form af aftenvagt og i weekenderne. Og jeg vil kunne hjælpe i både Horsens i teltene for podning og på Skejby Sygehus ligeledes i teltene og i laboratoriet. 
Jeg er blevet ringet ringet op. Om jeg kunne hjælpe i laboratoriet 37 timer ugentligt kl. 9-17 i 3 måneder. Det kan jeg af gode grunde ikke. Tilsyneladende er der ikke brug for mig i teltene. Det er godt, at bemandingen er i top der.
Der er kun 2% ledighed for bioanalytikere. Så må man håbe, at der nok efterlønnere og pensionister samt studerende at trække på.
Indrømmet at jeg ikke ved nok om arbejdsgangen til, at jeg kan vide om det kan ændres, så man kan bruge personer, der kan arbejde på skæve tidspunkter.
Jeg vil bare gerne hjælpe, og jeg har tiden til det. Jeg har oven i købet Regionsid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar