onsdag den 16. april 2014

Lavendler

På dronningens fødselsdag kan man klippe planter ned uden frosten skader dem. Det er godt  nok om roser, man siger det, men jeg bruger nu også datoen som rettesnor for, at tidsplanen ikke skal skride helt.

I søndags begyndte jeg at lave lavendelstiklinger (som jeg gør hvert år). Jeg har i dag gjort arbejdet færdigt, og et slag på tasken, har jeg nok lavet ca. 300 stk. De vil være udplantningsklar sidst på sommeren, alt afhængigt af vind, vejr og vandstand. De er alle sammen lavet af de 5 klippede planter i det midterste bed. Jeg har lovet min veninde i Hammel nogle til deres nyanlagte have. Jeg plejer at kunne få dem afsat. 

Min køkkenhave er med årene blevet mere 'børnehave' for småplanter, end leveringsdygtig i grøntsager. Det hygger jeg mig med, og så må jeg købe i stedet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar