fredag den 17. juli 2015

Sommerferie

Endelig blev det sommerferie. De sidste 3 uger har været hårde på arbejdet. Vi har passet patienter for andre lægepraksis foruden vores egne. Det gør vi hvert år, men det har aldrig været så hårdt som i år. Min telefon i sekretariatet har ringet konstant. I gennemsnit har jeg nok arbejdet ½ time over hver dag. Jeg er mødt 1 time før min chef om morgen, for at kunne være færdig med blodprøvetagning, øreskyl, vorteætsning, p-pillekontrol og lignende inden kl. 8, hvor de akutte patienter dukker op i åben konsultation. Jeg hjælper min chef (lægen) med alt, så det går hurtigst muligt. Infektionstal, podning, blodprøver, pakker op for sår, urinundersøgelse, klarer medicinbestilling, følger patienterne ind i de rum, hvor de så sidder klar til lægen kommer.
Kl. 9-12 passer jeg primært telefonen, og de der dukker op i skranken. Her er det, jeg kan blive helt bims. Jeg skal stadig hjælpe min chef, hvis hun har brug for det. Ved alle patienterne der tilhører anden praksis end vores, skal der afsendes en korrespondance til deres egen læge med, hvad vi har gjort.

Vi tog os tid til en kop fælles kaffe. Min chef havde bagt boller, og vi fejrede sommerferie og lidt min fødselsdag. Jeg fik denne gave.

Jeg blev godt nok kaldt en klimakteriesild på karatelejren.
At jeg så får en epilator til ansigtet, bekræfter måske det. Hmm.
Hun havde altså spurgt først, om jeg ønskede mig sådan én. Det er rart, når andre kan se ens behov. :-D

NU har jeg sommerferie. Der bliver sikkert tid til beton, havehygge, lydbøger samt en meget lang to-do liste.

For det ikke skal være løgn har yngstemanden fået mononucleose, så han er træt. Han kan ikke spise noget, og har allerede tabt 5 kg. Det meste er nok væske. Heldigt for ham er, at det ikke giver fravær i skolen. Uheldigt for ham at det er lige nu, hvor han blev ansat i Fakta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar