onsdag den 7. september 2016

Lang cykeltur - når man ikke kan køre bil.

I dag skulle jeg en tur til Århus, nærmere bestemt Trøjborg. Foden er stadig i terapisko pga. operationen for Hallux Valgus (knyst). Jeg skal først have fjernet sting på fredag, og har yderligere 4 uger i skoen tilbage.

Man må ikke køre bil i sådan en sko. Foden hæver stadig op når jeg sidder ned, og det gør faktisk ret så ondt. Så at sidde i en bus og skifte flere gange tiltalte mig ikke. Så er det jo godt at fruen har en elcykel. Jeg får ikke hævet for, når jeg cykler. Jeg havde afsat 5 kvarter til at nå ind til frisøren på Trøjborg. Jeg ankom 1 minut efter aftalt tid. Det småregnede, og jeg var bare så svedig, da jeg ankom, for jeg skulle bare træde til i pedalerne for at nå det. Batteriet blev sat til opladning hos frisøren.

Herefter havde jeg et par timer at slå ihjel inden næste aftale. Det blev til besøg i 3 genbrugsbutikker, og så var den tid gået.

Herefter gik turen hjemad, men desværre løb batteriet til elcyklen tom for strøm allerede i Mårslet, hvor der stadig var 13 km tilbage. Med indkøb, taske over skulderen og fod i terapisko blev det en sej omgang i det meget kuperede område fra Måslet til Odder over Tander og Løjenkær. En elcykel er altså meget tung at træde uden strøm, vil jeg bare sige.

Alt i alt 66 km i dag. Det er da ret godt gået.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar