onsdag den 11. juli 2018

Sommerkursus Nymindegab






I sidste uge valgte jeg at tilbringe 5 dage i Nymindegablejren, hvor Hjemmeværnet afholdte sommerkurser.






Først brugte jeg 1½ dag på kurset 'Bliv din egen træner', som var et kursus, der skulle tages inden jeg umiddelbart herefter begyndt på 1. modul af 'Sundheds- og træningsvejleder' kurset.







 Vi fik en masse teori om kost og træningsmetoder. 





Undervisningen var vekslende mellem teori og motion: Beep test, Coopers test, Militærets basiskrav, styrketræning, TRX, aerob og anaerob intervaltræning, bakketræning, dødløft, opvarmningsprogrammer.

Vi fik også en hjemmeopgave, som skal løses, inden vi skal på modul 2 til november.



Der er utroligt smukt ved Nymindegab. Søndag aften var vejret perfekt. Mens de fleste af de andre så landskamp i VM fodbold på storskærm i teltet, gik jeg en tur ned til Vesterhavet og badede. Det var en meget lun og vindstille aften. 


Onsdag aften var jeg på historisk rundvisning i lejren. Meget spændende.

Mandag aften fortalte præsten om en tysk modstandsgruppe. Stort set den eneste, man har hørt om. Weise Rose. Også meget spændende. Og noget jeg aldrig før har hørt om. Præsten Tue var en god fortæller.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar