torsdag den 26. december 2013

2. juledag

Julen er forløbet noget anderledes end den plejer. Lasse havde bestemt julemiddagen sammen med John: Wienerschnitzel med brasede aspargeskartofler, ærter og smørsovs samt bananasplit til dessert. John og drengene ville gerne springe over at 'danse' rundt om juletræet. I stedet tog vi et spil 'tegn og gæt' mellem maden og udpakning af gaver. Udpakning af gaver foregik dog efter det gode gamle koncept: Drengene skiftedes til at hente en pakke under træet. Den pakkes ud, og der takkes og krammes inden den næste hentes.
Det er jo også en gave til giveren at se juleglæden hos modtageren. Vi spillede derefter et spil mere, inden drengene gik på værelset. Lasse havde fået et gamer-tastatur, og det skulle sættes til og afprøves. 

Juledag var vi som altid inviteret til Holstebro til julefrokost og mors fødselsdag. Da Asli er i løbetid, kunne vi ikke få hende afsat til anden side, så drengene blev hjemme hos hende. Det var mærkeligt at være af sted uden dem. Vi har altså store børn nu, men når vi sad og så min bror og svigerinde rende rundt efter deres børn i 'før-skole-alder', længes vi alligevel ikke tilbage til den tid.

Vi tog en overnatning med, og da vi kom hjem ved frokosttid i dag, trak jeg i løbetøjet, og Asli og jeg løb en tur på 13 km i tågen.

I morgen begynder arbejdsdagen igen, og jeg har også sørget for at John ikke ligger og snuer en halv dag væk. Jeg har nemlig bestilt tid til syn af bilen kl. 8.

Træt Asli efter løbetur.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar